Craniosacral Terapi

Kranium ‘kafa’ sakrum ise ‘kuyruk sokumu’ demektir. Normalde vücudumuzda kafa ile kuyruk sokumu arasında bulunan doğal bir ritm mevcuttur. Bu ritme ‘kraniosakral ritm ‘ denir. Bu ritm kuyruk sokumuna kadar devam eder ve kuyruk sokumunda açılma hareketi ile sonlanır. Beyin ve tüm sinir sisteminin beslenmesi bu ritme bağlıdır. Doğal ritm dakikada 6-8 kez olmalı ve eklemlerde yeterince açılma sağlanmalıdır.
Yan etkisi ve komplıkasyonları olmayan bir terapidir.
Kraniosakral terapi, vücudun kafatası ve bel kemiği bölgesinin, kemikler, sinirler, sıvılar ve bağ dokularını kapsayan craniosacral sistemi dengelemek için çok hafif dokunuşlar kullanan bütünsel bir iyileştirme uygulamasıdır. Craniosacral terapi ,vücut kasları ve yumuşak dokunun rahatlaması, kemiklerdeki hareketliliğin sağlanması ile vücudun
kendi kendini iyileştirmesi durumunun öne çıkmasını sağlar. Beyin omuriliği sıvısı özgürce hareket ettiği zaman, vücudun doğal iyileşmeye yanıt vermesi başlar. Ortalama seans 30 -90 dk arası sürer. Hasta kıyafetleriyle masaj yatağına uzanabilir.
İnsan vücudu gün içerisinde çeşitli streslere maruz kalınca farkında olmadan kasılır ve derinlerde kistler oluşturur. Bu da spazmlara nedeni bilinmeyen ağrılara zamanla da kronik yorgunluğa neden olur.
Kronik yorgunluğa ve inatçı ağrılara iyi gelmesi dışında uyku problemlerini giderir, sinir sisteminin negatif etkilerini ortadan kaldırır, duygusal problemlerle başa çıkmamızı sağlar, vücut içi sıvı dengesini ve hareketini düzenler.