Kireçlenme

Boyun Kireçlemesi
Boyun omurgasının eklemlerinde gelişen dejenerasyon ve yıpranma olarak tarif edilir. Sorunun kaynağı genellikle omurlar arasındaki disklerden başlar ve çevre dokulara yayılır. Yaşla birlikte görülme sıklığı artar.

Hastalığın belirtileri , hareket ettirmekle artan boyun ağrısı, ense köküne ve kürek kemiğine doğru yayılan ağrı, boyun hareketlerine kısıtlanma , kollarda ağrı, uyuşma ve bazen güçsüzlüktür. Baş dönmesi, denge bozukluğu ve nadiren bayılma olabilmektedir.

Diz Kireçlenmesi / Gonartroz
Kireçlenme veya artrit diz eklem kıkırdağının parlak ve pürüzsüz yapısının bozulması ve eklemin fonksiyonlarının bozulmasıdır. Kireçlenmelerde kıkırdakla beraber diz içi ve çevresi yapılarda da bozulma meydana gelebilir. Kireçlenme ilerleyici bir hastalıktır. Yakınmalar zaman zaman azalır veya geçerse de yıllar içinde problemler artacaktır.

Kireçlenen dizde ağrı başlar. Zaman içinde eklem hareketleri kısıtlanır ve kireçlenme ilerledikçe bacaklar eğrilmeye başlar. Kadınlarda, erkeklere göre iki kat fazla görülür. Bu hastalıktan etkilenenlerin çoğu 50 yaşın üzerindedir. Şişman olanlarda kireçlenme hem daha sık gelişir, hem de şişmanlık hastalığın ilerlemesi için de bir risk faktörüdür. Yapılan bilimsel çalışmalar; şişmanlığın ortadan kaldırılmasının diz kireçlenmesini %50 oranında azaltabileceğini göstermiştir.

Şikayetler

Hastalık yıllar içinde yavaş yavaş gelişir. En önemli yakınmalar ağrı, dizde şişlik ve eklemdeki tutukluk hissidir. İstirahat sonrası ilk adımlarda duyulan ağrı en sık rastlanan sorundur.

Hastalık ilerledikçe dizinizdeki ağrı basit günlük yaşam aktivitelerinde bile sorun çıkarabilir. Ağrı yalnızca aktivite ile değil, istirahatte de gelişmeye başlayabilir. Hastalığın daha ileri formunda ağrı sürekli olabilir, gece uyku düzeninizi bozabilir ve eklem hareket açıklığı da kısıtlanabilir; bu durumda belli bir mesafeyi yürüme ya da merdiven çıkma önemli sorun hale gelebilir. Kasların zayıflaması nedeniyle eklemde boşalma hissi olabilir.