Fibromiyalji Nedir?

Fibromiyalji sendromu (FMS) olarak da adlandırılan fibromiyalji, vücutta genel hassasiyet alanlarının oluştuğu, kaslarda ve kemiklerde ağrı ile genel yorgunluk hissedilen, uyku düzeninde problemlere ve bilişsel bozukluklara neden olan kronik bir durumdur.

Kişiler geceleri yeterince uyumaya karşılık, sabah kalkıldığında kendisini hiç uyumamış hissini yaşarlar. Tedavi olarak genellikle yaşam tarzının değiştirilmesi, uygun ilaç kullanımı ve terapidir. Ancak stres devreye girdiğinde yeniden tekrarlanma olasılığı yüksektir.

Fibromiyalji Belirtileri

Kişilerin Fibromiyalji sendromunda özel bir karakteri bulunmaktadır. Mükemmeliyetçi ve kendilerinden beklentileri yüksektir duygu durumları sıkça değişir ve çok titizdir. Boyun ağrıları ve özellikle bel bölgelerinde kronik yorgunluk sendromu, uyku bozuklukları depresyon ve hipotiroidi ile karşı karşıya kalınan Fibromiyalji belirtileri;

Bir ağrıyı herhangi bir zamandan daha fazla algılamak
Ağrı yapmayan uyarıcıları ağrı gibi hissetmek
Karıncalanma hissi ve uyuşmanın el ve ayaklarda görülmesi
Çarpıntı
Egzersize karşı dirençsizlik
İshal, gaz şikayetleri ve kabızlık
Depresyon durumu
Hafıza sorunları
Gün boyu süren yorgunluk hissi
Uyku kalitesinde azalma
Yeni şeyler öğrenme zorluğu ve konsantrasyon bozukluğu
Kişiye göre değişiklik gösteren ödem hassasiyeti
Bu hastalığın en belirgin özelliği vücudun belirli noktalarında aşırı hassasiyetin bulunmasıdır.

FİBROMİYALJİ VE EGZERSİZ

Yapılan araştırmalara göre aerobik egzersizlerin uygun aktivite düzeyinde hastalara yaptırılması, hastalarda ciddi olumlu geri dönüşler ile sonuçlanmıştır; kişinin günlük yaşamda mobilitesini artmış ve ağrılarında azalmalar olmuştur.

Kişiye önerilen aerobik egzersizler ağrıyı,
yorgunluğu, depresyonu azaltırken kişinin yaşam kalitesini artırır.

Ancak bu egzersizlerin hafif-orta şiddette olmasına ve de belirli periyotlarla uygulanmasına dikkat edilmelidir. Bu nedenle kişi egzersizlerini bir fizyoterapist eşliğinde uygulamayı tercih edebilir.