Diş Sıkma (Bruksizm) ve Fizyoterapi

Bruksizm (diş sıkma) bireyin dişlerini sıktığı, gıcırdattığı veya birbirine bastırdığı bir durumdur. Bruksizmi (diş gıcırdatma) olan bireyler uyanıkken ve uyku esnasında dişlerini bilinçsizce sıkabilir veya gıcırdatabilir. Bruksizm (diş sıkması); çene bozukluklarına, baş ağrılarına, yüz ve çiğneme kaslarında ağrıya, hasarlı dişlere ve diğer sorunlara yol açacak kadar sık ve şiddetli olabilir.

Bruksizm (Diş sıkması) Nedenleri

• Kişilik yapısı
  • Genetik faktörler
  • İlaçlar
  • Nörolojik veya psikolojik problemler(depresyon, anksiyete, vb),
  • Stres ve uyku bozuklukları olarak söylenebilir.

Bruksizm(diş sıkma) Tedavisi

Bruksizm (diş sıkma) sorununda tek bir tedaviden bahsetmek mümkün değildir. Bruksizm yani diş sıkma problemi psikolojik etkileri ile birlikte kas sistemini de etkileyen bir problemdir.
Bilimsel çalışmalar ve anatomik kanıtlar çene eklemi yapısının omurgayla olan ilişkilerini ıspatlamıştır. Diş sıkma problemlerinde çene, yüz, boyun kasları da etkileneceğinden ağrı oluşturur. Bunun yanı sıra ağız açıklığı da kısıtlanabileceğinden diş hekimi ve psikolog ile birlikte bir fizyoterapist ile de çalışılmalı ve etkilenen bölgelerdeki kaslar ve dokular rahatlatılmalıdır ve eklem açıklığı yeniden kazandırılmalıdır. Fizyoterapinin bruksizmdeki rolü etkilenen ve neticesinde hareket kısıtlılığı ve ağrı oluşturan kas gruplarının rahatlatılması ve çenedeki hareket kabiliyetinin yeniden kazandırılmasıdır.