Craniosacral Terapi Nedir?

Cranium kafa, sacrum ise kuyruk sokumu anlamına gelir.
İnsan vücudunda 3 yaşamsal ritim vardır. Bunlar kalp ritmi, solunum ritmi ve Craniosacral ritimdir.
Craniosacral terapi (CST), en güvenli holistik tedavi yöntemlerinden biridir. Tamamen vücudun dinlenmesi ve kendini iyileştirmesi prensibine dayalıdır.
CST’de somatik rahatlama sağlanarak rahatsızlığın duygusal açıdan kontrolü esas alınır.
*Craniosacral ritm dakikada 8-12 atımdır. Doğarken ilk başlayan ritm ve ölürken en son duran ritimdir.
*Craniosacral ritm tüm fiziksel vücudun ritmini koordine eder.
*Çeşitli durumlar nedeniyle kafa kemiklerinin hareketi azalır veya kaybolursa buna bağlı olarak beyin zarları ve beldeki sakrum kemiğinin de hareketi etkilenir, böylelikle fiziksel vücut ritmi de bozulur.
*Craniosacral terapi, hem fiziksel hem de psikolojik olarak derinlerde saklı kistlerin serbest bırakılmasını sağlayan derin bir osteopati yöntemidir.
*Craniosacral terapi, vücut içi sıvısının dengelenmesine ve merkezi sinir sistemindeki negatif etkilerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur.
*Craniosacral terapi vücut kasları ve yumuşak dokunun rahatlaması ile vücudun kendi kendini iyileştirmesi durumunun öne çıkmasını sağlar.
*Craniosacral terapi sessiz bir ortamda ya da yumuşak müzik eşliğinde yapılır ve ortalama 30-45 dk sürer.
*Craniosacral terapi stres, depresyon, duygusal sorunlar, çene problemleri, migren, kronik yorgunluk, bel ve boyun ağrıları, uyku problemleri, hiperaktivite gibi sorunlarda uygulanabilir.
*Bu yöntemle yumuşak dokunun rahatlatılması, kemiklerde istenen ölçüde hareketin sağlanması, vücudun oto regülasyonunun aktive edilmesi, kronik ağrı ve sızıların giderilmesi, merkezi sinir sisteminin rahatlatılarak sorunların ortadan kaldırılması gibi birçok sorun çözüme kavuşturulabilmektedir.