Craniosacral Terapi

Craniosacral terapi, kranium(kafa) ve sakrum(kuyruk sokumu) kemiklerine çeşitli yumuşak mobilizasyonları ile yapılan osteopatik bir tedavi yöntemidir.
İnsan vücudunda 3 yaşamsal ritim vardır. Bunlar kalp ritmi, solunum ritmi ve Craniosacral ritimdir.
Cranial ritm tüm fiziksel vücudun ritmini koordine eder. Fiziksel vücut bir travma geçirirse bu craniosacral ritmi de etkileyecektir.
Craniosacral terapi (CST), en güvenli holistik tedavi yöntemlerinden biridir. Tamamen vücudun dinlenmesi ve kendini iyileştirmesi prensibine dayalıdır.
Craniosacral ritm dakikada 8-12 atımdır ve tüm fiziksel vücudun ritmini koordine eder.
Doğarken ilk başlayan ritm ve ölürken en son duran ritimdir.
Çeşitli durumlar nedeniyle kafa kemiklerinin hareketi azalır veya kaybolursa buna bağlı olarak beyin zarları ve beldeki sakrum kemiğinin de hareketi etkilenir. Bu da fiziksel vücut ritmini bozar.

CRANİOSACRAL TERAPİNİN FAYDALARI

• Craniosacral terapi, hem fiziksel hem de psikolojik olarak derinlerde saklı kistlerin serbest bırakılmasına yardımcı olur.
  • Vücut içi sıvısının dengelenmesini sağlar.
  • Merkezi sinir sistemindeki negatif etkilerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur.
  • Vücut kasları ve yumuşak dokunun rahatlamasını sağlar.
  • Vücudun kendi kendini iyileştirmesi durumunun öne çıkmasını sağlar.
  • Tedavi sessiz bir ortamda veya yumuşak müzik eşliğinde yapılır.
  • Tedavi süresi ortalama 30-45 dakika sürer.

NE TÜR RAHATSIZLIKLARDA UYGULANABİLİR?

• Craniosacral terapi stres, depresyon, duygusal sorunlar, çene problemleri, migren, kronik yorgunluk, bel ve boyun ağrıları, uyku problemlerinde uygulanır.
  • Bu yöntemle yumuşak dokunun rahatlatılması, kemiklerde istenen ölçüde hareketin sağlanması, vücudun oto regülasyonunun aktive edilmesi, kronik ağrı ve sızıların giderilmesi, merkezi sinir sisteminin rahatlatılarak sorunların ortadan kaldırılması gibi birçok sorun çözüme kavuşturulabilmektedir.